A Scores Group a járványhelyzetben
A Scores Group a járványhelyzet kialakulása óta különböző kutatásokkal próbált és próbálja segíteni a médiapiacot, partnereit és a nyilvánosságot.
Úgy gondoljuk, hogy a válsághelyzetekből csak felelős magatartással, megfeszített munkával és közös erőfeszítéssel lehet kilábalni. A Scores Groupnál mindent megtettünk annak érdekében, hogy vis maior helyzetben is rendületlenül kiszolgáljuk a piacot. Rendszeres kutatásainkat folytattuk, korábbi vállalásainkat maradéktalanul teljesítettük, és lehetőség szerint speciális eseti kutatásokkal támogattuk partnereinket, a médiapiacot és a nyilvánosságot.
Kapcsolódó dokumentumok
A világjárvány és társadalmi reakciói (követéses panelkutatás együttműködésben az ELTE PPK kutatóival)
A Scores Group és az ELTE PPK 2020 folyamán három hullámban vizsgálta egyebek mellett azt, hogy a magyarok hogyan látják helyzetüket a koronavírussal kapcsolatban, milyen felelős személyek véleményében bíznak a vírushelyzetben, hogyan ítélik meg a vírusnak való kitettségüket, hogyan alakulnak a pénzügyi lehetőségeik, hogyan változnak a médiafogyasztási szokásaik, illetve mindezek változásait az egyes kutatási hullámok között. A Scores Group a CAWI válaszadói paneljén vizsgálta a kérdést; csaknem 3000 válaszadó töltötte ki mindhárom kérdőívet.
MRSZ iparági válságkutatás (cégvezetők válaszai a médiapiacról)
A Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet kérdőíves felmérést készített az MRSZ tagszervezetei és társszövetségei, azok tagjai, mint az iparág meghatározó szereplőinek körében azzal a céllal, hogy felmérje a koronavírus okozta válság hatását a kommunikációs szakmára és annak bevételeire, valamint megismerje a piac jövőbeli kilátásait, az iparág szereplőinek javaslatait. Arra kértük a szektorban dolgozó cégek felelős vezetőit, hogy töltsék ki online kutatásunk kérdőívét. Olyan vezetők válaszait gyűjtöttük össze, akik rálátással bírnak nemcsak a saját cégük, de a szegmens pénzügyi, munkaerőpiaci jövőképére is.
Közterületi hirdetések a kijárási korlátozás alatt (az outdoor elérés felépülése)
A járványhelyzet nyomába lépő gazdasági válság hatására a hirdetők minden médiafelületen csökkentették reklámköltéseiket. Tetejébe a kijárási korlátozás beláthatatlan hatással volt a közterületi reklámok piacára, és ellehetetlenítette az outdoor piac kutatásának hagyományos módszereit. A Scores Group mindent megtesz annak érdekében, hogy a kialakult helyzetben is tényekkel és adatokkal segítse partnereit. Az összeállítás azért készült, hogy felvázoljuk, az adatok alapján mit lehet tudni, és mi várható a közterületi piacon.
Rádióhallgatottság a járványhelyzetben (hallgatottsági trendadatok)
A hazai szindikált rádiós közönségmérés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megrendelésére történik, a közbeszerzési eljárás után az országos rádiós hallgatottságmérés lebonyolításában a Scores Group is részt vesz, annak eredményeiről honlapján rendszeresen beszámol. Fontos látni, hogyan alakulnak a médiafogyasztási szokások a járványhelyzetben. Ezért a szokásosnál is nagyobb figyelemmel kísérjük a rádióhallgatottsági trendadatok alakulását.
Első nemzetközi eredmények 2020. IV. (pdf) →
Gyermekek digitális eszközhasználata
A koronavírus-kutatássorozat harmadik hullámának egyik fő fókusza a járvány gyermekek digitáliseszköz-használatára gyakorolt hatásainak feltérképezése volt, ennek az eredményeit mutatja be a linken elérhető összefoglaló.
Eredmények (pdf) →
Az aktívan dolgozó internetezők ötöde számít kötelező védőoltásra munkahelyén
A Scores Group 2021 novemberében vizsgálta a felnőtt magyar internetezők koronavírus elleni védőoltás kötelezővé tételével kapcsolatos véleményét, illetve az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos tapasztalatait. A linken elérhető összefoglaló ennek az eredményeit mutatja be.
Eredmények (pdf) →